Referenser

– Samarbetet med Tonträff som producerar podcasten Värmländska smaker har fungerat mycket bra. Genom podden når erfarenheter och kunskaper från projektet många och vi når ut till en ny målgrupp. Podden är även bra för att skapa trafik mellan de deltagande företagen, samtidigt som den skapar en helhet för lyssnaren, säger Marie Östblom, projektledare för satsningen Värmländska smaker i kulturhistoriska miljöer.

– Lars Carlén på Tonträff är en skicklig Podcastproducent som jag jobbade med i ett eventsammanhang. Lars höll i ett föredrag för våra kunder kring viktiga tips för att starta, producera och växa en podcast. Kundernas svar i en utvärdering efter eventet var enhälligt positiva! Jag har haft med Lars att göra i andra sammanhang och han är alltid en fröjd att jobba med!, berättar Viktor Sjöberg, Experience Manager på SEB Stureplan.

– Ljuddokumentationen av Bergslagssatsningens slutkonferens som Tonträff skapat gav en mycket bra resumé och helhetsbild av projektet. Många har lyssnat på den och gett positiv feedback. Det är modernt ett sätt att dokumentera på som jag varmt rekommenderar, säger Birgitta Wahlberg, processledare, Bergslagssatsningen.

– I vår bransch är det viktigt att ständigt kommunicera relevant och förmedla precis rätt känslor och stil. Om de här filmerna kan jag bara säga, wow, vad läckra de är, berättar Luca Cagnassi, delägare av klädmärket 5Preview.

– Engagerad, kunnig och inspirerande. Det är tre ord som beskriver min upplevelse av Lars Carlén under de seminarium om podd som jag deltagit i 2018. Klart är också att jag ser värdet av att använda podcast som en kanal för att nå ut med budskap till en publik, och som Lars understryker är en noggrann målgrupps- och behovsanalys välinvesterad för den som vill lyckas med sin satsning. Likaså är det viktigt med en kommunikationsstrategi där kompletterande dialogmöjlighet erbjuds lyssnarna. Till dig som funderar på att starta eller utveckla en podd kan jag rekommendera en träff, föreläsning eller workshop med Tonträff och Lars Carlén, säger Maria Langen, projektledare i strategisk kommunikation och krishantering på Föreningen Krisinstitutet.